A Prezi még mindig fehér holló a vállalati kommunikációban. Saját tapasztalataink szerint jelenleg még csak a nagyobb cégek felső vezetőinek prezentációi (amit nem a menedzserek készítenek) készülnek preziben és egy két nagyon különleges alkalomra láthatunk Prezit. 

Ennek az alacsony ismertség mellett  egyéb okai is vannak. Egy jó Prezi elkészítése szerintem még  jelentősen több idő és jelenleg még olyan készségeket (vizuális gondolkodás, látásmód és szerkesztés) kíván meg, ami keveseknek áll rendelkezésére.

Melyek a Prezi legjobb életterei a cégeknél?

 A Prezi legfontosabb terepe az olyan helyzetek, amikor az érzelmekre is kell hatni, ki kell tűnni a tömegből, használnunk kell a meglepetés erejét.

1. Rendkívüli (egyszeri) alkalomra készített előadás: (konferencia, évzáró vezetői beszéd stb.):  Ezekben a helyzetekben fontos, hogy kitűnjünk a tömegből, hogy emlékezetesek maradjunk. Ezen a terepen ma még önmagában is előnyt jelent a Prezi használata, nem is kell kiugróan profi Prezi, mivel csak kevesen ismerik. Itt lehetünk bátrabbak, mert bízhatunk a meglepetés erejében.

2. Céges prezentációk: Ezek általában nem egy alkalomra készülnek és fontos, hogy hatásosak és erősek legyenek. Ezeknél fontos, hogy komoly koncepció alkotás előzze meg a Prezi készítését, amely vonatkozik a vizualizációs tervezésre is.

3. Egyedi üzleti Prezi (pl. tender): Jómagam  üzleti tenderen  már csak a Prezit használom. A cél az, hogy valami különlegeset és mást mutassunk. Eddig bejött.

4. Oktatás: Még nagyon kevés helyen láttam a Prezit oktatási anyagként, de már láttunk próbálkozásokat a piacon (érdekes módon biztosítók részéről)

Kik a felhasználók? 

A saját tapasztalataink szerint a legnagyobb érdeklődő csoport a marketingeseké. Iparágakat nézve pedig nálunk helyi értékekkel a biztosítási szektor vezet.

Dr. Z

P.s: Remélem pár hónapon belül újabb felhasználási területekről írhatunk majd.

P.s 2: A következő részben a belső felhasználás akadályairól és azok elhárításáról írunk.