Régi tartozásunkat törlesztjük azzal, hogy írunk a Prezi tavalyi év második felében kijött új szolgáltatásáról a PREZI BUSINESS-ről. A szolgáltatás hozzáférése nem automatikus, mert minden felhaszálóra egyéni testreszabással (és árazással) reagál a cég.

A társaság – 2016. június 7-én jelentette be az új terméket, mely számos – forradalmian új – szolgáltatást is tartalmaz, például a csapatmunkára tervezett szerkesztés, a real-time  statisztika, a Slack-integráció, vagy HD minőségű távoli előadás.

„Az Y generáció nagy részét adja a 75 milliós felhasználói bázisunknak, akik a munkahelyekre magukkal hozták új elvárásaikat és kedvenc eszközeiket” – nyilatkozta Árvai Péter, a Prezi társalapítója és ügyvezető igazgatója. „A hozzájuk hasonló felhasználóknak készítettük a Prezi Businesst; olyanoknak, akik erős vizuális, csapatmunkára és adatatokra épülő előadási lehetőséget keresnek. Illetve, akik előadásaikkal párbeszédet alakítanak ki.”

Eljött a modern prezentációk kora

A prezentációk az üzleti kommunikáció alapvető eszközei. Sok kutatás igazolta, hogy a régi, megszokott (mármint a diákat és felsorolásokat alkalmazó, egyirányú) előadások leváltása óriási hatással lehet a sikerre. A RAIN Group tanulmánya szerint például a sales-esek egyszerűen növelhetik értékesítéseiket, ha beszélgetnek a pontenciális ügyfeleikkel, nem csak győzködik őket; az ION Interactive friss felmérésében pedig kétszer annyi vásárló emlékszik az interaktív tartalomra, mint a statikusra.

A Prezi Business egy olyan platform, amellyel a Prezi vizuális felfogását párbeszédekké tudjuk alakítani: azaz olyan prezentációk készíthetők, amelyek összekapcsolnak több történetet és a közönség figyelméhez igazítva tudunk azokon végigmenni. Eméllé sok, az üzleti életben fontos funkció is született:

  •   Egyszerű csapatmunka – A közös szerkesztési és kommentelési funkcióknak köszönhetően nem kell különböző programok különböző verzióval kínlódni: a felhasználók közvetlenül a prezikben beszélgethetnek egymással, függetlenül attól, hogy éppen hol vannak. A Prezi Business a prezentációkat a felhőben tárolja, így a felhasználók a bárhonnan elérhetik, szerkeszthetik vagy lejátszhatják azokat. És utána a kollégákkal is meg tudják osztani, hogy gyorsabb és egyszerű legyen a közös munka.
  •   Prezi statisztikák – A real-time statisztikák segítenek a sales-eseknek és marketingeseknek megtalálni a legígéretesebb ügyfeleket. Az előadók valós idejű adatok alapján tudnak dönteni, hogy mikor és hogyan vegyék fel újra a kapcsolatot egy potenciális ügyféllel, illetve láthatják, hogy az előadás melyik része volt érdekes és releváns nekik. A vezetők pedig a statisztikák alapján saját csapatuk teljesítményét mérhetik.
  •   Slack-integráció – A Slack segít a Prezi Business felhasználóinak, hogy egyszerűbben tudjanak dolgozni miközben egy prezentáción dolgoznak. A jó kommunikáció a kutatások szerint jelentősen javítja egy cég hatékonyságát. A Prezi-felhasználók Slack-értesítéseket kaphatnak, ha valaki hozzászólt a prezijükhöz; megosztott velük egy prezit; vagy módosított azon. Akkor is kapunk értesítést, ha a prezentációnkat éppen nézi valaki.
  •   Távoli előadás HD felbontásban – Minden Prezi Business felhasználó saját, jelszóval védett linket hozhat létre prezentációjához, és ide másokat is meghívhat. Ezek a távoli előadások nem szaggatnak, a kép nem kásás. A laptopokon HD minőségben lehet követni az előadásokat, anélkül, hogy valamilyen képernyőmegosztó szoftvert kellene használni.

 Elérhetőség

A Prezi Business globálisan elérhető itt: https://prezi.com/business/.